Οι σύγχρονες οικονομίες, με την ανάπτυξη των αγορών και την διεθνοποίηση αυτών, δίνουν την ευκαιρία, σε επιχειρήσεις ανεπτυγμένων, κυρίως, χωρών, να επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους και εκτός συνόρων. Η οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας, άλλωστε, εξαρτάται και φαίνεται από την επενδυτική δραστηριοποίηση στα εδάφη της.
Υπάρχουν διάφορες στρατηγικές που μπορεί να ακολουθήσει μια επιχείρηση που θέλει να διεθνοποιηθεί, όπως εξαγωγές (άμεσες και έμμεσες), συμφωνίες παραγωγής (contract manufacturing), συμφωνίες παραχώρησης δικαιωμάτων εκμετάλλευσης (licensing), συμφωνίες δικαιόχρησης (franchising), συμβόλαια διοίκησης (Management Contracts), συμφωνίες κατασκευής έργων «με το κλειδί στο χέρι» (Build Operator Transfer), Άμεσες Ξένες Επενδύσεις (ΑΞΕ) και, τέλος, Παγκόσμιες Στρατηγικές Συμμαχίες (Global Strategic Alliances). (Σαλαβόπουλος, 2006)Η στρατηγική την οποία θα ακολουθήσει μία επιχείρηση προκειμένου να επεκταθεί σε διεθνές επίπεδο εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Ο σημαντικότερος από αυτούς, είναι το επιχειρηματικό και επενδυτικό περιβάλλον της χώρας υποδοχής, δηλαδή τα επενδυτικά κίνητρα που προσφέρει, το νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο που είναι φιλόξενο προς τους ξένους επενδυτές, το μέγεθος της αγοράς, το κόστος εργασίας, η συναλλαγματικές ισοτιμίες, η πολιτική σταθερότητα, καθώς και ο επιχειρηματικός κίνδυνος, το περιθώριο κέρδους και η γενική στρατηγική της επιχείρησης.
Οι Άμεσες Ξένες Επενδύσεις, που αναφέρθηκαν παραπάνω, αποτελούν έναν από τους βασικότερους πυλώνες της σύγχρονης οικονομίας και σε αυτές αναφέρεται η παρούσα εργασία. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζεται το μέγεθος των Άμεσων Ξένων Επενδύσεων στην Ελλάδα, το επιχειρηματικό περιβάλλον της Ελλάδας, η σημασία τους για την ελληνική οικονομία, οι παράγοντες που επηρεάζουν το μέγεθος τους, καθώς γίνονται και κάποιες προτάσεις σχετικά με τη βελτίωση των Άμεσων Ξένων Επενδύσεων στην Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου